sobota, 19 lutego 2011

Lazania szpinakowa


... i serem ricotta
wykombinowałam ją wczoraj zainspirowana daniem jakie jadłam ostatnio w restauracji
jadłam canelloni a zrobiłam lazanię, bo akurat miałam na stanie płatki makaronu
sprawa jest naprawdę prosta
podstawa to szpinak. zwykle kupuję mrożony (bo nigdy nie wiem kiedy przyjdzie na niego pora) ale koniecznie w liściach, ostatnio zauroczył mnie firmowy mrożony szpinak w liściach firmy Tesco
po kolei:
punkt 1- siekanie niewielkiej cebuli, podsmażenie jej na oliwie z dodatkiem czosnku wydaje świetny zapach; gdy cebula zmięknie wrzucam do niej kulki zmrożonego szpinaku, przykrywam aby szpinak też zmiękł, następnie solę i pieprzę... tylko sól i pieprz do szpinaku, wegety, warzywka i inne tego typu zabijają jego smak, zresztą zabijają smak wszystkiego więc w mojej kuchni ich brak
szpinak odstawiam do wystygnięcia a tymaczasem...
punkt 2 - ...przyrządzam sos beszamelowy, prościzna
masło topię na patelni, do tego mąka- mieszam specjalnym mieszadełkiem dzięki czemu nie mam grudek, dolewam mleko stopniowo i mieszam, troszkę posolę, sypnę gałką muszkatułową i włala! sosik jak ta lala
punkt 3 - szpinak wystygł więc mieszam go z serkiem ricotta, i dodaję świeży czosnek, ze dwa ząbki
a potem...
punkt 4 - ...sama zabawa, bo układanie warstw: na spód naczynia wlewam trochę beszamelu i rozkładam na nim pierwszą warstwę płatków makaronowych, na to szpinak, znów płatki, szpinak ... i tak aż skończy się szpinak, na górze jako ostatni musi byc płatek makaronowy, zalewam to wszystko mym gładkim beszamelem
i ładuję do rozgrzanego już piekarnika (ok.180 stopni), który zaczęłam rozgrzewac na etapie zabierania się do beszamelu
po 20 minutach pieczenia pokrywam wierzch startym żółtym serem i piecze się jeszcze z 10 minut

a gdy się piecze trzeba przygotowac sos pomidorowy
o tak o: sos jest na bazie beszamelu więc, mieszam beszamel znów (lub robię go więcej za pierwszym razem, tylko do sosu pomidorowego nie należy dołączac gałki muszk) gdy jest gotów zamiast gałki dodaję koncentrat pomidorowy i nieco pieprzu, a po zdjęciu z ognia dodaję łyżkę octu balsamicznego na średniej wielkości patelnię wypełnioną soesm na 1,5-2 cm wysokości

kwadrat lazanii polewam sosem, można dorzucic rukolę dla ozdoby
i już tylko zajadac się
rzeczy potrzebne: płatki makaronowe, 1 ser ricotta, 1 opakowanie mrożonego szpinaku, 1 średnia cebula, 2 ząbki czosnku, oliwa, sól, pieprz
na 1 porcję sosu beszamelowego: łyżka masła, łyżka mąki, szklanka mleka, szczypta gałki muszkatułowej
na sos pomidorowy: 1 porcja sosu beszamelu bez gałki, 2 łyżeczki koncentratu pomidorowego, łyżka octu balsamicznego, nieco pieprzu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz