czwartek, 20 października 2011

Smażone Tofu z Kiełkami





przepadam za tofu, szczególnie smażonym tofu
....do tego stopnia, że dziś wszczęłam proces produkcyjny- po raz pierwszy wg wskazówek wegetarianka.blox, bo wydały mi się niezwykle inspirujące...  o efektach będzie za kilka dni
a tymczasem bardzo proste danie, które wyczajone zostało w restauracji Maharaja /mej oblubionej/, gdzie występuje pod nazwą "ser sojowy w słodkim sosie z orzechami"; proste i nieskomplikowane a jakie pyszne!
nabyłam więc ser sojowy oraz kiełki fasoli mung /można wyhodować... i tak:
ser pokrojony na kwadraciki bądź prostokąty smażyć należy na oleju rozgrzanym, w międzyczasie podlać sosem sojowym.... w restauracyjnym przepisie były prażone orzeszki ziemne, ale ponieważ byłam tego dnia po snicersie to postawiłam na sezam, też uprażony... i ważny element całości- sos, oczywiście namieszałam kilka składników na czuja: 3 łyżki oleju sezamowego, 1 łyżka octu balsamicznego, łyżeczka miodu, kilka kropel cytryny i aby było ciut drapieżnie szczypta chilli w proszku
składniki należy skomponować następująco i obficie skropić sosem:

5 komentarzy:

  1. tofu cały czas mam w planach do kupienia i zrobienia :) Twój przepis bardzo kusi

    OdpowiedzUsuń
  2. nie mialam sezamu, dodalam majeranek ;) i sos sojowy oczywiscie, zjadlam z pomidorami koktajlowymu,zielonym ogorkiem i slata. mi smakowalo :)
    zakochana w tofu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. nie mialam sezamu, dodalam majeranek ;) i oczywiscie sos sojowy! mi smakowalo.
    zakochana w tofu :) dziekuje za inspiracje :)

    OdpowiedzUsuń